
Design Panel
Bekijk product
chevron_forwardAkoestiekverbetering als privacy scherm.
In de nieuwe conceptstore van KPN in Den Helder , wat een onbemande winkel is, waren er wat vraagstukken betreft akoestiek.
Zowel de ruimteakoestiek als de privacy van de klanten moesten verbeterd worden.
Bij meerdere klanten in de winkel waren gesprekken door de slechte akoestiek moeilijk verstaanbaar door de helpdesk en door het lombard effect werden de gesprekken extra luid.
Dit kwam de privacy niet ten goede. Er worden wellicht toch informatie gevoelige gesprekken gevoerd.
De ruimteakoestiek liet ook wat te wensen over. De gemiddelde nagalmtijd lag op een 1,7 sec daar waar ruim minder dan 1 seconde gewenst is.
Nu hebben wij dit kunnen oplossen door vrijhangende akoestische panelen, met een speciaal aangepaste vulling voor deze specifieke toepassing, hier op te hangen.
Dit hebben wij gedaan links en rechts naast de contactschermen, zodat meekijken van derden op het scherm niet meer zomaar mogelijk is.
En het geluid blijft nu ook bij het gesprek. Hierdoor kunnen en gaan mensen zachter praten en kan de helpdesk alles veel beter verstaan. Tevens geeft deze oplossing de klant een fijner persoonlijker gevoel wat de beleving van de klant positief beïnvloed.
Praktijkvoorbeelden van onze producten